اتوماسیون هفت

۱ مطلب در بهمن ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

منبع تغذیه چیست ؟

منبع تغذیه دستگاهی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز را تامین می‌کند و وظیفه آن تبدیل این انرژی الکتریکی به جریان، ولتاژ و یا فرکانس مورد نیاز کاربر می‌باشد. در منبع تغذیه یک ورودی وجود دارد که انرژی الکتریکی را دریافت می‌کند و چندین خروجی که انرژی الکتریکی تبدیل شده به جریان مورد نیاز کاربر را می‌دهد. منبع تغذیه با نام دیگر پاورساپلای (Power Supply) نیز در بازار عرضه می‌شود.

 

انواع منبع تغذیه

      منبع تغذیه DC 

در منبع تغذیه DC بسته به نوع و طراحی منبع، انرژی مورد نیاز آن توسط منبع DC و یا AC تامین می‌شود و ولتاژ دائمی به بار خود وصل می‌نماید.

     

     منبع تغذیه سوئیچینگ

عملکرد این‌گونه از منابع تغذیه به این صورت است که مصرف توان، دما و اندازه مدار را کاهش می‌دهد. منبع تغذیه سوئیچینگ بیشتر بعنوان پاور کامپیوتر و تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محبوب ترین برندها در تولید منبع تغذیه سوئیچینگ، مین ول است که مزایای استفاده از آن شامل:

  • راندمان بالا
  • ابعاد کوچک ترانسفورماتور
  • سبک و کم وزن بودن 

برای خرید منبع تغذیه 20 آمپر مین ول NDR-480-24 و اطلاع از قیمت منبع تغذیه می‌توانید به سایت اتوماسیون هفت مراجعه نمایید.

 

 

 

منبع تغذیه UPS 3

این نوع منبع تغذیه که معروف به منبع بدون وقفه است بیش‌تر در تامین برق اظطراری آسانسورها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع تغدیه ولتاژ بالا

خروجی این نوع منبع تغذیه 100 ولت به بالا می باشد و از آن بعنوان یک عایق و جلوگیری از تماس انسان با اتصالات استفاده می‌شود.

 

منبع تغذیه جریان بالا

خروجی این نوع منبغ تغذیه 20 آمپر به بالا می باشد و معمولا برای جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • marjan reza